Semalam~





Opo kono ejang?

Assalamualaikum.apa khabaq? Haha kalau sebelum ni ada pendedahan pasai bilik operasi. Hari ini, tak ada idea nak cerita tapi kita cerita sikit pasal saudara kita di gaza .Apa sebenarnya yang dah jadi ini?. kenapa gaza pulak ni? apa yang dilakukan?
Apa yang kita lakukan semalam mungkin sama mungkin berbeza dengan saudara kita di gaza.Bayangkan setiap saat di gaza deruman helikopter ataupun apachi akan didengari oleh semua rakyat gaza.huh.bayangkan!! Kita hidup kat Malaysia amat beruntung pagi bangun pegi kerja , sekolah  dalam keadaan aman tak ade bunyi bom kereta kebal bunyi hon kereta pun dah bising ini pula bunyi mission gun.Bayangkan!!Israel membunuh tanpa belas kasihan.Anak kacik perempuan tua sudah dianggap tiada nilai bagi mereka.Tapi..tapi produk negara manakah yang disanjung pada hari ini?
Nokia,starbuck,mcD bukan nak memburukkan mereka tapi realitinya kita memang menyanjung produk mereka  ni. Kenapa kita tidak membeli produk dalam negara sendiri.haha buat promosi pulak.Baru-baru ini saya petik dari http://palestinkini.info/ menyatakan bahawa angka kematian di ibu kota gaza sekarang ini meningkat kepada 83 orang.Ramai bukan? Jika diteliti kembali sejarah palestin, mereka (Israel) telah lama mencuba untuk merampas bumi ini daripada orang islam.Hari ini kita lihat usaha mereka hampir berjaya. Jangan kita hanya memandang saja.lakukan sesuatu.Fikirkan.hrmm..mungkin kita boleh menghantar bantuan.Yes.itu juga salah satu usaha kita. Teruskan usaha anda untuk membantu saudara kita di gaza.Teruskan jihad anda.Doakan Mereka.Masih lagi Gaza...
apachi Israel
anak kecil di gaza

Categories:

Leave a Reply